שכונת אשטרלה (Estrela) בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / שכונת אשטרלה (Estrela) בליסבון

אם תבחרו להתרחק קצת מהמרכז התיירותי של ליסבון תגלו שדווקא במקומות שלא תמיד נמצאים בכותרות יש פינות חמד שכיף להסתובב בהן. שכונת אשטרלה (Estrela) היא אחת מהן! שכונה מקסימה ומטופחת ששוכנת בין השכונות קמפו דה אוריק (Campo de Ourique) ואלקנטרה (Alcântara). גולת הכותרת באזור היא הבזליקה מהמאה ה-18 והגן החמוד שנמצא ממש מולה – מקום מעולה לדרינק אחר הצהריים עם חברים, פיקניק, אימון או זמן מנוחה עם ספר. 

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

האזור שמוגדר באופן רשמי כשכונת אשטרלה משתרע על שטח די גדול ומכיל בתוכו כמה שכונות קטנות שמוזגו לכדי מועצה (Freguesia) רק בשנת 2012: Lapa, Santo-o-velho ו-Prazeres, אך החלק האטרקטיבי והמעניין ביותר הוא לאפה (Lapa), באזור הבזיליקה והגנים. האזור הוקם בשנת 1770 על ידי הקרדינל של ליסבון, פרנסישקו דה סלדנייה דה גאמה (Francisco I de Saldanha da Gama) ונקרא במקור “גבירתנו של לאפה” (Nossa Senhora da Lapa). כיום האזור נחשב לאזור יוקרתי בו ממוקמת שגרירויות רבות (אוסטריה, קנדה, סין, הולנד ועוד רבות), וכן מקום מושבו הרשמי של ראש הממשלה ובניין הפרלמנט הפורטוגזי בארמון סאו בנטו (Palácio de São Bento).

אז היכן כדאי לבקר בשכונה? 

בזיליקת אשטרלה (Basílica da Estrela) 

הבנייה של בזיליקת אשטרלה (Basílica da Estrela) החלה בשנת 1779 בהוראתה של המלכה דונה מריה הראשונה. עם תחילת כהונתה של מריה הראשונה לצד המלך פדרו השלישי, היא נשבעה לפני תמונה של הלב הקדוש של ישו במזנר קרניד (Convento de Santa Teresa de Jesus de Carnide) להקים כנסייה ומנזר במידה והיא תצליח להביא ילדים שימשיכו את שושלת ברגנסה, כהודייה לקדושה תרזה. על הבנייה היה אחראי בתחילה האדריכל מטאוש ויסנט דה אוליביירה (Mateus Vicente de Oliveira) ולאחר מותו החליף אותו ריינאלדו מנואל דוש סנטוש (Reinaldo Manuel dos Santos), שדאג לסיום העבודות. הכנסייה, שמעוצבת בסגנון ניאו-קלאסי ובארוק מאוחר, מזכירה את מנזר מפרה (Mafra) וכוללת כיפה ענקית וחזית בעלת מגדלי פעמונים תאומים שעשירים בפסלי קדושי ודמויות אלגוריות. במקום נעשה שימוש נרחב באבן שיש במגוון צבעים שמרכיבים דוגמאות גיאומטריות מורכבות, מהיפות בכנסיות האירופיות. במקום קיימת סצנת הולדת ישו מפורסמת שנעשתה על ידי הפסל ז’ואקים משאדו דה קשטרו (Joaquim Machado de Castro), עם יותר מ-500 דמויות שעם וטרקוטה. במותה, המלכה מריה הראשונה נקברה במקום. 

גני שכונת אשטרלה (Jardim da Estrela) 

האטרקציה המרכזית באזור היא הפארק היפה Jardim da Estrela (ששמו הרשמי הוא Jardim Guerra Junqueiro) שמהווה מקום בילוי יומי מעולה לילדים ולמבוגרים. הגן נבנה בשנת 1852 בסגנון גן אנגלי בהשראת הסגנון הרומנטי. במקום צמחייה עשירה ומגוונת, מדשאות, ארבעה אגמים, שני גני משחקים לילדים ובית קפה קטן. המקום פתוח כל יום מ-07:00 ועד חצות. במרחק כמה דקות הליכה מהפארק נמצא בית פרננדו פסואה בשכונת קמפו דה אוריק 

גני אשטרלה - Jardim da Estrela

ארמון סאו בנטו (Palácio de São Bento) 

מקום מושבו הרשמי של הפרלמנט הפורטוגלי מאז המהפכה הליברלית שהתרחשה בשנת 1834. המבנה המקורי נבנה במאה ה-16 ושימש כמנזר בנדיקטיני (בדומה למבנה המקורי של תחנת הרכבת המפורסמת בפורטו). במהלך המאות ה-19 וה-20 המבנה עבר מספר שינויים ושיפוצים אשר שינו את המראה שלו לחלוטין ביחס למבנה המנזר המקורי. 

ארמון סאו בנטו - Palácio de São Bento

ואיפה כדאי לאכול באזור? 

A Caseta 

מסעדה בסגנון פורטוגזי עם דגש על אוכל מחבל אלנטזו (Alantejo) שבדרום. 

כתובת: Calçada da Estrela 95, 1200-661 Lisboa 

Loco 

מסעדה עם כוכב מישלן של השף Alexandre Silva שמציעה תפריט טעימות של 16 מנות בהשראת המטבח הפורטוגזי וחומרי הגלם העונתיים. 

כתובת: R. Navegantes nº53-B, 1200-731 Lisboa 

Kefi Greek Bistro 

מסעדה יוונית שמציעה תפריט עשיר ואווירה מצוינת. 

כתובת: Calçada da Estrela 187, 1200-665 Lisboa 

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב.


לקריאה נוספת