מונסנטו

שיתוף הכתבה

מונסנטו

בקצה של ליסבון שוכנת הפתעה לאוהבי הטבע שבנינו – שתיים מתוך שבע הגבעות של העיר מכוסות ביער ענק שמהווה את ה”ריאה הירוקה” של עיר הבירה הפורטוגזית. אם אתם מבקרים בליסבון רק לכמה ימים ומתחשק לכם להתרחק מהעיר ולחוות קצת טבע בלי להתרחק באמת, אם לא שבעתם תצפיות או אם אתם מטיילים עם ילדים – זה המקום בשבילכם!

תצפית מנקודת התצפית Panorâmico de Monsanto

 

מונסנטו (Serra de Monsanto) הוא היער הגדול ביותר באזור ליסבון, אשר משתרע על שטח של 1,000 דונם ומגיע לגובה של 227 מטרים. שטח היער נמתח מגבול שכונת בנפיקה בצפון העיר וממשיך עד מעבר לרובע בלם בקצה המערבי של ליסבון. ביער תוכלו למצוא מסלולי הליכה, מקומות יפים לפיקניק, נקודות תצפית מרהיבות על העיר ואפילו אתר קמפינג!

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

במאות ה-18 וה-19 האזור שימש לגידול גידולים חקלאיים עבור ליסבון, וכן הפך לאתר מחצבות של אבן גיר. בתחילת המאה ה-20 הוחלט לייער מחדש את האזור כקונטרה לצמיחה האורבנית המאסיבית של העיר, והמלאכה הושלמה בשנת 1938.

ביער קיימת נקודת תצפית מרהיבה ומיוחדת במינה שנקראת Panorâmico de Monsanto. המבנה הנטוש המשונה הזה היה מסעדה יוקרתית שהוקמה בסוף שנות ה-60, והתהדרה בתצפית של 360 מעלות על העיר ליסבון, נהר הטז’ו והגבעות של סינטרה. עם השנים המקום ננטש וכיום המבנה מעוטר בגרפיטי של אמנים מקומיים. לעיתים מתקיימים במקום פסטיבלי מוסיקה ואמנות אבל במהלך כל ימות השנה, המקום פתוח לציבור בשעות 09:00-18:00 ואפשר להגיע לשם וליהנות מאחת התצפיות השוות בעיר.

נקודת התצפית Panorâmico de Monsanto

 

לא שכרתם רכב לזמן שהותכם בעיר ואתם רוצים לבקר במונסנטו? אין בעיה! מה שנחמד הוא שלא חייבים רכב כדי לבקר ביער! היער אמנם נמצא בקצה העיר, אבל עדיין בלב המטרופולין ובין שכונות חשובות בעיר, ולכן יש אוטובוסים שעוברים בו. קו 723 עובר בכיכר מרקש דה פומבל (כיכר מרכזית בעיר) ומגיע בתדירות של 4 פעמים בשעה עד השעה 20:00, מומלץ לרדת בתחנת Montes Claros שנמצאת במיקום די מרכזי של היער ובסמוך לאתר הקמפינג. קו 729 עובר בחלק גדול יותר של היער ומחבר בין רובע בלם ושכונת בנפיקה (שכונות מרוחקות באופן יחסי ממרכז העיר).

 
 
 
 

לקריאה נוספת