דגי הבקלה

שיתוף הכתבה

דגי הבקלה

בקלאו, בקלה או קוד – איך שלא תבחרו לקרוא לו – זה ה-דג של פורטוגל (או, לא באמת).

בקלאו - Bacalhau

דג הבקלה הינו הדג הכי פופולארי בפורטוגל, מעטים הפורטוגלים שלא אוהבים אותו. יש הטוענים אפילו שמי שמגיש בקשה לאזרחות, כחלק מהתהליך הוא נאלץ לעבור את “מבחן הבקלה”!

זה אולי ישמע לכם מפתיע, אבל למרות רצועת החוף העצומה של פורטוגל, אשר מאפשרת לה גישה לכל טוב, דג הבקלה כלל אינו גדל בשטחה. כיום הוא מיובא בעיקר מארצות סקנדינביה הקרות. כיצד זה ייתכן?

בעבר הרחוק פורטוגל הייתה מעצמה ימית, ממש אימפריה! היא גילתה מקומות חדשים ושלטה בקולוניות רבות (כדוגמת אנגולה, מוזמביק וברזיל). כשהפורטוגלים החלו לצאת למסעותיהם הגדולים, היה עליהם להצטייד במאכלים אשר יכולים לשרוד במשך זמן רב. כבר אז הם גילו שאם ממלחים את דג הבקלה – הוא נשמר חודשים ארוכים, ולכן החלו לדוג אותו, אז באזור חופי קנדה. כך יצא שהדג הכי פופולארי בפורטוגל הוא אינו פורטוגלי כלל (:

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

אך אם תשאלו את עקרת הבית הפורטוגלית הממוצעת, היא תספר לכם בגאווה על שלל מתכוני הבקלה שבאמתחתה – לפי האגדה כ-365 מתכונים, אחד לכל יום בשנה.

אכן, הדג הזה אף פעם לא נמאס על המקומיים (ממש כמו החומוס שלנו), והוא אורח כבוד בכל ארוחה, במיוחד על השולחן בחג המולד.

מתכון אותנטי להכנת מנת בקלה פופולארית בפורטוגל

למי שלא יכול להתאפק עד הגעתו, או למי שכבר חזר והתאהב במאכל, הנה לכם מתכון אותנטי של חמותי היקרה דניאלה להכנת מנת בקלה פופולארית בפורטוגל:

בקלה קום נאטאש – Bacalhau com Natas

מצרכים עבור 6 אנשים:

400 גרם פילה דג בקלה

צ’יפס דק וארוך (נמכר בשקית)

200 גרם בצל (שני בצלים בערך)

חצי שן שום

50 מ”ל שמן זית

פירורי לחם

מלח

פלפל

לבשמל:

1 ליטר חלב

קופסת שמנת לבישול (200 מ”ל)

90 גרם קמח

40 גרם חמאה או מרגרינה

מלח

מעט אגוז מוסקט מגורד

פלפל שחור

 

אופן ההכנה:

קוצצים בצל ושום ומטגנים בשמן זית עד שנעשה זהוב. את פילה הבקלה חותכים לחתיכות של 5X2 ס”מ לערך ומוסיפים למחבת. מטגנים כ-10 דקות נוספות ומוסיפים מלח ופלפל. מוסיפים את הצ’יפס למחבת ומכבים את האש.

עוברים לשלב של הכנת הבשמל – מערבבים את מרכיבי הבשמל בסיר על אש נמוכה עד לקבלת מרקם סמיך ואחיד. כעת, שמים את תערובות הדג שבמחבת בתבנית, ומעליה שופכים את רוטב הבשמל. זורים פירורי לחם על הכל ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-40 דקות.

בתיאבון! 

מאת: רונה

 

לקריאה נוספת

מסעדות דגים בליסבון

פורטוגל היא מדינה די קטנה – שטחה היבשתי מדורג במקום 111 בעולם. עם זאת, האזור הכלכלי הבלעדי שלה הינו העשירי בגודלו בעולם, ומקום שלישי באירופה. מצב זה הוא תוצאה של תור הזהב של פורטוגל; בתקופה ההיא, פורטוגל הייתה אימפריה…


אוכל בליסבוןליסבוןקולינריה

אם אין לחם – תאכלו פשטל!

אם דג הבקלה הינו המאכל הלאומי של פורטוגל, ה” פשטל דה נאטה” הוא המאפה הלאומי. הפשטל דה נאטה הכל כך מפורסם הוא בכלל חיקוי של הפשטל דה בלם – מאפה מסורתי שמתכונו שמור בסודי סודות מזה דורות רבים. לעניות דעתנו החיקוי…


אוכל בליסבוןפורטוגל כלליקולינריה

שוק האוכל של ליסבון

טרנד שווקי האוכל ברחבי העולם, שהפך פופולארי מאוד בשנים האחרונות, לא פסח גם על העיר ליסבון, בה תוכלו למצוא את שוק “מרקדו דה ריביירה” המפורסם (Mercado da Ribeira) המכונה גם השוק של “טיים אאוט” (Time Out).שוק האוכל הוקם בשנת 2014…


אוכל בליסבוןאטרקציות בליסבוןליסבוןקולינריהשווקים
לכל הכתבות >>