מנזר כרמו – Convento do Carmo

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מנזר כרמו – Convento do Carmo

מנזר כרמו – Convento do Carmo

בכיכר כרמו (Largo do Carmo) שבשכונת שיאדו (Chiado) בליסבון, שוכן מבנה חריג בנוף. מבנה גותי בעל נוכחות דרמטית שקשה לפספס, העתיק בכמה מאות שנים מהבניינים הסמוכים לו. למעשה, גולת הכותרת האמיתית היא שהמבנה מחוסר גג – עדות היסטורית חשובה לרעידת האדמה הטראגית שאירעה בליסבון בשנת 1755. זהו מנזר כרמו (Convento do Carmo) הנודע, אחד האתרים הייחודיים בליסבון; הן בשל ההיסטוריה שהוא נושא בין כתליו, והן בשל היותו מוזיאון ארכיאולוגי מרשים כיום.

מנזר כרמו - Convento do Carmo

המנזר והכנסייה המחוברת אליו נבנו בשנת 1389, על ידי המצביא הפורטוגזי נונו אלווארש פריירה (Nuno Álvares Pereira), אשר קבור באתר. במקור אכלסו את המנזר אנשי המסדר הכרמליתי, ובמהלך השנים המבנה עבר לא מעט שיפוצים ושינויים. האירוע המרכזי שהשפיע עליו הוא רעידת האדמה שאירעה בליסבון, בעקבותיה ניצתה בו שריפה גדולה וגג המבנה קרס. לאחר האסון החלו לשפץ את המבנה, אך השיפוץ לא הושלם בעיקר עקב המהפכה הליברלית שקמה בפורטוגל, בעקבותיה ננטשו מסדרים דתיים רבים והתמיכה בהמשך פעילותם ירדה דרמטית.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

שיפוץ ושימור המבנה הושלם בשנת 1864, עם הקמת מוזיאון ארכיאולוגי במקום. המוזיאון הוקם על ידי הנשיא הראשון של התאחדות הארכיאולוגיים בפורטוגל – חואקין פוסידוניו נרסיזו דה סילבה (Joaquim Possidónio Narciso da Silva), וזהו מוזיאון האמנות והארכיאולוגיה הראשון בפורטוגל! המוזיאון קם בעקבות הצורך לשמר את ההיסטוריה לאחר אירועים שונים שאירעו במדינה; רעידת האדמה, הפלישה הצרפתית בתחילת המאה ה-19 והמהפכה הליברלית ותחילת סופם של המסדרים הדתיים במדינה.

בביקורכם באתר תעברו דרך שרידי הכנסייה מחוסרת הגג, מצבות עתיקות, סמלים מפוסלים של האימפריה הפורטוגזית ועוד. תוכלו להתרשם מסגנונות הבנייה המשולבים בו: החל בגותיקה האופיינית למאה ה-14, וכלה בנאו-גותיקה חדשנית וניסיונית יותר מהמאה ה-19. המוזיאון במקום מונה חמישה אולמות, כל אולם סוקר תקופה אחרת בהיסטוריה. בסיור של כשעה וחצי תוכלו לעבור מסע מרהיב בזמן: החל מאולם המציג שרידים ראשונים לקיום חברה אנושית בפורטוגל, מהתקופה הניאוליתית הפרהיסטורית, כיבושי הרומאים והמורים, ימי הביניים ועידן התגליות, וכלה במאה ה-19, זמן הקמת המוזיאון. המוזיאון מכיל גם שרידים ייחודיים לקיומה של הקהילה היהודית בפורטוגל. ישנן מספר מצבות של אנשי הקהילה מתקופות שונות, וכן את שלט הייסוד של בית הכנסת בפורטו.

ללא ספק מומלץ להקדיש זמן לביקור באתר זה, המגולל את ההיסטוריה הייחודית והמעניינת של פורטוגל על שלל רבדיה.

שעות פתיחה:

ימי שני עד שבת.

בחודשים אוקטובר עד מאי בין השעות 10:00-18:00.

בחודשים יוני עד ספטמבר, בין השעות 10:00-19:00.

עלויות:

מבוגר – 5 אירו.

סטודנטים ופנסיונרים – 4 אירו.

ילדים עד גיל 14 – הכניסה ללא תשלום.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.

 
 
 
 

לקריאה נוספת