טומאר, פורטוגל – אטרקציות והמלצות

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / טומאר, פורטוגל – אטרקציות והמלצות

טומאר, פורטוגל – אטרקציות והמלצות

בלב לבה של פורטוגל, על גדות נהר הנבאו (Nabão), שוכנת לה עיר קסומה בשם טומאר (Tomar). טומאר שייכת למחוז סנטרם ומתגוררים בה כ-20,000 תושבים. ההתיישבות בטומאר החלה עוד בתקופה הרומית. העיר מוכרת בעיקר בזכות המנזר המפורסם ששוכן בה, “המסדר הצלוב”, או כפי שמכנים אותו הפורטוגלים Convento Cristo. לאחר גירוש המורים מפורטוגל במאה ה-12 לספירה, טומאר הפכה להיות מרכז הטמפלרים במדינה, והפכה לאזור נוצרי דתי מובהק.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

המנזר העתיק יהא הסיבה המרכזית להגיע לבקר במקום, אך לא רק. העיר טומאר מציעה מספר אטרקציות שמצדיקות ביקור:

איך לא, נתחיל כמובן בהסבר על אתר החובה, מנזר הצלוב בטומאר, שאף הוכר על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית (1983) ובזכותו התפרסמה העיר טומאר. זהו מנזר טמפלרי שבנייתו החלה בשנת 1160 כחלק מקו הביצורים שהנוצרים בנו כנגד התקפות המורים. ראש המסדר הבולט ביותר של מסדר הטמפלרים בפורטוגל היה הנריקה הספן, אשר מוכר גם כחלוצה של תקופת עידן התגליות הידועה.

מנזר הצלוב בטומאר

כשתגיעו לביקור במקום, מבחוץ הוא לא יראה לכם כה גדול. אך ברגע שתכנסו פנימה ותתחילו להסתובב – תמצאו את עצמכם הולכים לאיבוד בתוך החללים הבלתי נגמרים. אתם תתוודעו לכמויות חדרים מוגזמות, לקלויסטרים רבים ומסוגננים, לקישוטים מטורפים ועוד. במנזר תוכלו למצוא סגנונות בנייה רבים (כגון רומנסקי, מורי, גותי, מנואלני וכד’). המנזר נחשב לאחד מהאתרים ההיסטוריים הבולטים ביותר של פורטוגל ויש שמועות שאף צולמו בו סצנות מהסדרה “משחקי הכס”.

 

בית הכנסת העתיק ביותר בפורטוגל

מדובר בבית כנסת קטן שאינו פעיל כיום. כיום המקום משמש כמוזיאון תולדות היהדות בפורטוגל. בבית הכנסת תצוגה של פריטים ששימשו את הקהילות היהודיות בפורטוגל טרם תקופת האינקוויזציה. עם גירוש היהודים והמרת דתם בפורטוגל בשנת 1496 נסגר בית הכנסת ובהמשך שימש עבור גורמים משתנים. זה היה רק במאה ה-20 שהמקום הוסב חזרה לטובת ענייני היהדות. תצפו לביקור במקום קטנטן וחביב, אך בהחלט מומלץ.

תוכלו לקרוא בהרחבה על בית הכנסת כאן.

בית הכנסת בטומאר

 

כיכר הרפובליקה

לכל עיר יש נקודה מרכזית בה כולם נפגשים, כאן מדובר בכיכר הרפובליקה הנמצאת בקצהו של מדרחוב חביב ונעים של חנויות ובתי קפה. במרכז הכיכר תמצאו את דמותו של גואלדים פאיש (Gualdim Pais) מי שהיה אחראי על בנייתו של המנזר הצלוב ולחם לצדו של המלך הראשון של פורטוגל. סמוך לפסלו של גואלדים פאיש שוכנת כנסיית סנטה מריה בה קבורים רבים מאבירי המסדר. מומלץ לעצור להפסקת קפה באחד מבתי הקפה ולנשנש מאפה פורטוגלי מקומי.

 

שיטוט על גדות נהר הנבאו

בין אם אתם מטיילים עם ילדים ובין אם לבד, בסופו של המדרחוב תגיעו לנהר הנבאו אשר יזמין אתכם להתמקם בסביבתו על מדשאות חביבות וירוקות.

 

אמת המים של טומאר

אמת המים של העיר נבנתה במאה ה-16 על ידי האדריכל האיטלקי פיליפו טרצי ובהוראתו של המלך פיליפה הראשון. זאת על מנת לחזק את אספקת המים למנזר הצלוב. אורכה של אמת המים כששה קילומטרים ויופייה יגרום לכם להוציא את המצלמות.

 
 
 
 

לקריאה נוספת