אצטדיון האור

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / אצטדיון האור

במערב ליסבון, רחוק ממרכז העיר ההיסטורי הומה האדם, נמצאת שכונה שקטה, שמהווה בית לאחת מקבוצות הכדורגל הגדולות בעולם – בנפיקה (Benfica). אין אוהד כדורגל היום שלא מכיר את הקבוצה האגדית הזאת, והיא מחזיקה בתואר “הקבוצה הכי נאהדת” על ידי ספר השיאים של גינס, עם יותר מ-160 אלף אוהדים משלמים, נכון ל-2006.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

הקבוצה האגדית הזו הוקמה כבר ב-1908, ועם הקמת הליגה הפורטוגלית בשנות ה-30 של המאה הקודמת, תפסה מהר מאוד את מקומה בצמרת. במשך שנים שיחקה בנפיקה את משחקי הבית שלה באצטדיונים מושכרים, עד שבשנת 1954, לאחר משא ומתן ארוך עם עיריית ליסבון, הוחלט על הקמת אצטדיון בשכונת בנפיקה, כי “בנפיקה היא מבנפיקה ולשם היא צריכה לחזור”. האצטדיון הביתי נפתח ב-1 לדצמבר 1954 ובשיאו יכול היה להכיל 120,000 צופים, מה שהפך אותו לאצטדיון הגדול ביותר באירופה והשלישי בגודלו בעולם באותה תקופה.

שמו הרשמי של האצטדיון הוא “Estádio do Sport Lisboa e Benfica”, אבל כונה על ידי האוהדים “אצטדיון האור” על פי השם הקודם של הקרקע עליה הוא בנוי – “גבירתנו של האור” (Nossa Senhora de Luz). הכינוי תפס במהרה, והיום מעטים קוראים לו בשמו הרשמי. כיאה למדינה שבה הכדורגל זה כמעט דת, אוהדי בנפיקה מכנים את האצטדיון “הקתדרלה”.

כאשר פורטוגל נבחרה לארח את היורו בשנת 2004, עלה הצורך באצטדיון חדש, מודרני יותר שיוכל לארח את המשחקים של הטורניר ואצטדיון האור החדש החל להיבנות בסמוך לאצטדיון הישן.

Estádio do Sport Lisboa e Benfica אצטדיון האור

האצטדיון החדש, שתוכנן על ידי הארכיטקט האמריקאי דמון לבל (Damon Lavelle), הוא מבנה מרהיב. חלקו החיצוני מעוטר בקימורים שיוצרים אשליה של גלים והוא מוקף בטבעות אור שמשנות את צבען בהתאם לאירוע שמתרחש בו. אבל האצטדיון מרשים מבפנים לא פחות. הוא תוכנן בצורה כזאת שהאור הטבעי יוכל לחדור אליו ולהאיר את המגרש, הקשתות של גגו נראות כאילו הן צפות באוויר ויש בו כ-65 אלף מקומות ישיבה.

משחק הפתיחה באצטדיון התקיים ב-23 באוקטובר 2003, כאשר בנפיקה שיחקה נגד קבוצת נציונאל האורוגוואית. ביולי 2004 אירח האצטדיון את גמר היורו, בו, לדאובנם של המקומיים, פורטוגל הפסידה 1-0 ליוון. מאז האצטדיון הספיק לארח עוד שני גמרים של ליגת האלופות ומשחקים רבים נוספים, כולל את המשחק בין מכבי חיפה לבנפיקה בשלב הבתים של ליגת האלופות בספטמבר 2022. הוא ראה את בנפיקה חוזרת לצמרת הכדורגל הפורטוגלי והעולמי ובעיני האוהדים יש לו חשיבות רבה.

Estádio do Sport Lisboa e Benfica אצטדיון האור

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

מאז שנפתח ב-2003, האצטדיון עבר שיפוצים ושדרוגים רבים, שהפכו אותו לאחד מהאצטדיונים הכי מודרניים ומתקדמים באירופה. היום, לא רק משחקי כדורגל מתרחשים באצטדיון. מערכת הסאונד המתקדמת ומסכי הענק שמשדרים את המתרחש על המגרש, הפכו את האצטדיון לבמה מעולה להופעות חיות, ואומנים רבים כמו מדונה, ביונסה ויו-2 הופיעו בו בעבר.

אצטדיון האור נחשב כיום לאחד מהאצטדיונים הגדולים באירופה והוא האצטדיון הגדול ביותר בפורטוגל. אבל אלו האוהדים שהופכים אותו למה שהוא, כשהם ממלאים את היציעים באדום לבן, ובהינתן האות מדליקים את פנסי הטלפונים שלהם, להאיר את אצטדיון האור בים של אורות.

אם תרצו לבקר באצטדיון תוכלו להגיע לאחד ממשחקי הבית של בנפיקה. אבל אם אתם לא אחד מברי המזל שהצליחו להשיג כרטיס למשחק, אתם יכולים פשוט להגיע לסיור במוזיאון האצטדיון.

מידע שימושי

שעות פעילות: 

מוזיאון – כל יום, בין 10:00-18:00.

אצטדיון – כל יום, מלבד ימי משחק, חג מולד ושנה חדשה, בין 10:00-18:00.

עלויות:

מוזיאון 10 אירו למבוגר ו-4 אירו לילד מתחת לגיל 13.

אצטדיון 12.5 אירו למבוגר ו-5 אירו לילד מתחת לגיל 13.

מוזיאון + אצטדיון  17.5 יורו למבוגר ו-7 יורו לילד מתחת לגיל 13.

דרכי הגעה: 

אוטובוס קו 758 ממרכז ליסבון.

הקו הכחול של המטרו, תחנת Colegio Militar.

ניתן לרכוש כרטיסים באתר של המוזיאון.   

כל הכרטיסים תקפים לשנה מיום הרכישה.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.


לקריאה נוספת