ארמון קלוז’

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ארמון קלוז’

ארמון קלוז’

אם אתם מחפשים לעשות משהו מעט שונה ולבקר באתר פחות מוכר בעת הטיול שלכם בליסבון, הכתבה הזאת בשבילכם! כיאה למדינה שנשלטה רוב שנותיה על ידי משפחת מלוכה, ניתן למצוא בכל רחבי פורטוגל שפע ארמונות. החל מכאלה ששימשו כמעונו הרשמי של המלך, דרך ארמונות ששימשו בני משפחה אחרים ועד ארמונות קיץ ונופש מתקופות שונות בהיסטוריה העשירה של המדינה.

כ-20 דקות נסיעה מליסבון, אי שם בדרך לעיירה סינטרה, שוכן ארמון קלוז’ (Palácio de Quelouz). זהו אחד הארמונות היפים בפורטוגל, שעוצב בהשראת ארמון ורסאי המפורסם בצרפת, ואכן קצת מזכיר אותו. הקירות שלו מחופים אריחים פורטוגזים, הוא מוקף בגנים ירוקים מרהיבים, מזרקות, ובשטחו נמצא אפילו בית ספר לרכיבה על סוסים. במידה ואתם מטיילים עם רכב, מומלץ לשלב ביקור במקום במהלך יום טיול לסינטרה והסביבה, כך שתוכלו להנות לא רק מהמראות היפים של הארמון אלא גם מביקור רגוע ונעים במיוחד, שכן לרוב תנועת המבקרים במקום נמוכה משאר ארמונות סינטרה הצפופים.

ארמון קלוז' - Palacio de Queluz

סיפורו של הארמון מתחיל בשנת 1654, כאשר המלך ז’ואו הרביעי בנה במקום את ה-Casa do Infantado – אחוזה שהייתה מיועדת לבניו של המלך שאינם מיועדים למלוכה (ומקבלים את תואר האצולה Infante), וניתנה להם יחד עם סמכויות מסוימות כדי להבטיח שגם להם (ולא רק ליורש העצר) יהיו רכוש והכנסה. בשנת 1747 הנסיך פדרו, שהיה בן המלוכה השלישי שחי ב-Casa do Infantado, מינה את האדריכל Mateus de Vicente de Oliveira על פרויקט הרחבת המבנה. בשנת 1760, עם נישואיו של פדרו ליורשת העצר, הנסיכה מריה, הורחבו עבודות הבנייה במטרה להפוך את המקום לארמון מלכותי. הארמון הפך להיות מקום מושבה הקבוע הרשמי של משפחת המלוכה הפורטוגזית בעקבות שריפה שהתרחשה בשנת 1794 והרסה את ארמון אז’ודה שבליסבון, בו חיה משפחת המלוכה מאז רעידת האדמה הגדולה של שנת 1755. עם בריחתה של משפחת המלוכה לברזיל בשנת 1807 בעקבות פלישתו של נפוליאון לפורטוגל המקום ננטש, ולמעשה מאז לא חזר להיות מאוכלס באופן רציף.

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

עם המהפכה הרפובליקנית, שהפילה את השלטון המלוכני בפורטוגל בשנת 1910, ארמון קלוז’ הוכרז כאתר מורשת לאומי. בשנת 1934 פרצה במקום שריפה גדולה שהחריבה את הקומה השנייה של המבנה, אחריה עבר הארמון שיפוץ ובנייה מחדש, שכבר לא כללה את הקומה השנייה. החל משנת 1957 האגף המזרחי של הארמון שימש למגורים זמניים של ראשי ממשלות, נשיאים ושגרירים שהגיעו לביקור רשמי בפורטוגל. בשנת 1979 נפתח בגני הארמון מטה של בית הספר הפורטוגזי לרכיבת סוסים, שפועל עד היום.

בזמן ביקורכם במקום שימו לב במיוחד לאזורים הבאים –

חדר הכס

החדר הראשון אליו תכנסו, כבר בתחילת הביקור בארמון. החדר מעוצב בסגנון רוקוקו ושימש כמובן כאולם לכנסים, מסיבות וקבלות פנים רשמיות.

חדר הכס - Throne room

חדר האזולז’וש

זה כנראה לא יהיה ארמון פורטוגזי אמיתי ללא חדר שמוקדש לאריחים המסורתיים המפורסמים. כל קירותיו של החדר מחופים באריחים שנעשו בעבודת יד שנת 1784 ומתארים את עונות השנה, היבשות השונות אליהן הגיעו הפורטוגלים במסעותיהם בעידן התגליות, סצנות מסיפורי מיתולוגיה קלאסיים וסצנות מחיי היום יום.

חדר האריחים - Azulejos room

הספרייה

בשנת 2015 הוקמה בארמון הספרייה הלאומית היחידה המוקדשת באופן בלעדי לאמנות הרכיבה על סוסים ומכילה למעלה מ-1,400 ספרים ופריטים אחרים, כולל מהדורות מיוחדות ועותקים נדירים. הקירות מקושטים באיורים אנטומיים של בעלי החיים, ציוד רכיבה ותמונות של רוכבים ורוכבות ממהלך ההיסטוריה.

הספרייה - The library

חדר דון קישוט (Quatro dom Quixote)

החדר מציג תערוכה קטנה אודות קורות חייו של מלך פורטוגל פדרו הרביעי (שידוע גם כקיסר ברזיל פדרו הראשון), שנולד ומת באותו החדר.

חדר דון קיחוטה (Quatro dom Quixote)

הגנים

הגנים שמקיפים את הארמון הם גולת הכותרת האמיתית של הביקור במקום, ובהחלט יכול להיות שתמצאו את עצמכם מבלים בהם זמן ארוך יותר מאשר בתוך הארמון עצמו. הגנים עשירים בשיחים בצורות גיאומטריות, פסלים ומזרקות. במקום הושקעו מאמצים רבים לטיפוח ושימור, ובשנת 2018 הגן הבוטני בחצר הארמון אף זכה בשני פרסים של האיחוד האירופי (European Union Awards for Cultural Heritage / Europa Nostra Awards).

התעלה

התעלה המרשימה, שמקושטת באריחים גם מבחוץ וגם מבפנים, נבנתה במסלול זרימתו הטבעית של נהר הז’מור (Jamor) כפי שהוא עבר בשטח הארמון במטרה ליצור אגם מלאכותי. מנגנון התעלה פשוט למדי, כשהדלתות משני צדדיו נועדו לשמור על גובה המים בתעלה ולאפשר בה מעבר של סירות עם בטן שטוחה וגונדולות.

התעלה - The canal

מידע שימושי

שעות פתיחה:

המקום פתוח כל ימות השבוע בשעות 09:00-18:00

עלויות:

כרטיס רגיל – 10 אירו

פנסיונר/ילד (גיל 6-17) – 8.5 אירו

ילדים עד גיל 6 – ללא עלות

דרכי הגעה:

כפי שציינו בהתחלה, ניתן להגיע לארמון ברכב כחלק מטיול לאזור סינטרה. במקום יש חנייה בשפע.

ניתן להגיע גם ברכבת – נסיעה מתחנת רוסיו לתחנת Queluz-Belas, הארמון נמצא כ-10 דקות הליכה מהתחנה.

 

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.

מחפשים המלצות נוספות לטיול במסלול בין ליסבון לפורטו?


לקריאה נוספת