מוזיאוני תחבורה בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / מוזיאוני תחבורה בליסבון

מוזיאוני תחבורה בליסבון

ליסבון מלאה במוזיאונים – החל ממוזיאונים “מסורתיים” שמציגים יצירות אמנות קלאסית ומודרנית; מוזיאונים שמנציחים את חייהם של אישים חשובים בתרבות המקומית, ועד מוזיאונים “מתמחים” שהם יותר נישתיים ועוסקים בתחום מאוד ספציפי. למי ששבע אמנות וכנסיות ומחפש מוזיאון קצת אחר נמליץ על ביקור באחד משני המוזיאונים בעיר שעוסקים בתחום התחבורה –

מוזיאון הכרכרות (Museu Nacional dos Coches)

המוזיאון נמצא ברובע בלם, לא רחוק מהמאפייה המפורסמת Pastéis de Belém וממנזר ז’רונימוש. זהו מוזיאון הכרכרות הראשון בעולם, והוא מציג את האוסף הגדול והמפואר ביותר בעולם של כרכרות.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

המוזיאון מציג אוסף מרהיב של כרכרות שהיו שייכות למשפחת המלוכה ולמשפחות האצולה הפורטוגזיות במאות ה-16 עד ה-19, אשר מדגים את העושר והעוצמה שהיו בידי האצולה הפורטוגזית בתקופה זו. בנוסף, ניתן למצוא במקום גם כרכרות שהיו שייכות למשפחות המלוכה מספרד, צרפת ואנגליה ואף לאפיפיור.

מוזיאון הכרכרות - Museu dos Coches

המבנה בו שוכן המוזיאון שימש את בית-הספר המלכותי לרכיבה שהוקם בשנת 1786 והיה חלק מארמון בלם. המוזיאון הוקם במקום בשנת 1905 ונקרא במקור “מוזיאון הכרכרות המלכותי” (Royal Coach Museum). בשנת 1910, עם סיום המלוכה בפורטוגל ועליית הרפובליקנים לשלטון, שמו שונה ל”מוזיאון הכרכרות הלאומי”. בשנת 2015 נחנך מבנה חדש למוזיאון, והיום הוא מכיל את רוב המיצגים, אך החלק הישן עדיין פתוח ומכיל כמה כרכרות, ושווה ביקור בפני עצמו.

מידע שימושי

שעות פתיחה:

המוזיאון פועל כל השבוע (מלבד יום שני) בין השעות 10:00-18:00

עלויות:

כרטיס רגיל – 8 אירו

ילדים מתחת לגיל 12 – ללא עלות.

דרכי הגעה:

חשמלית מספר 15 ממרכז העיר או מונית/אובר.

מידע נוסף תוכלו למצוא באתר המוזיאון.

מוזיאון התחבורה הציבורית (Museu da CARRIS)

אחד הסמלים המפורסמים ביותר של ליסבון הוא חשמלית 28. חלק מהקסם של אמצעי התחבורה הוא כמובן השימוש בקרונות המקוריים משנת 1930. אם נהניתם מהחוויה (או אם החלטתם שלא לנסוע בחשמלית ואתם רוצים לחוות אותה בדרך אחרת) או אם בא לכם לצאת למסע בזמן – המוזיאון הזה הוא בשבילכם!

מוזיאון התחבורה הציבורית של ליסבון נמצא בשכונת אלקנטרה הסמוכה לבלם, לא רחוק ממתחם LX Fcatory, והוא מציג את סיפורה של ליסבון דרך סיפור חברת התחבורה הציבורית של העיר (CARRIS) שהוקמה בשנת 1872. מלבד אוטובוסים היסטוריים וקרונות חשמלית ישנים המוזיאון מציג אוסף מרשים של פריטים שונים מהתחום – כרזות פרסומת, תמונות, מדים, כרטיסי נסיעה ועוד.

מוזיאון התחבורה הציבורית - Museu da CRRIS

המוזיאון שוכן במבנה שהיה המטה הראשי של חברת התחבורה הציבורית , כולל האזור שבו היו מאחסנים את כל הרכב השונים, והוא מורכב משני חלקים עיקריים – חלקו הראשון מספר את ההיסטוריה של רשת המטרו בעיר, המעליות ואפילו תזמורת החברה; חלקו השני של המוזיאון מציג את אוסף כלי התחבורה השונים, לרבות כרכרות עם סוסים, ודוגמאות למנועים ומכונות שונים בהם נעשה שימוש לאורך ההיסטוריה.

מידע שימושי

שעות פתיחה:

המוזיאון פועל כל השבוע (מלבד יום ראשון) בין השעות:

10:00-13:00

14:00-18:00

עלויות:

כרטיס רגיל – 4.5 אירו

ילדים מתחת לגיל 6 – ללא עלות

דרכי הגעה:

חשמלית מספר 15 ממרכז העיר או מונית/אובר.

מידע נוסף תוכלו למצוא באתר הרשמי.

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתרים הרשמיים.


לקריאה נוספת