עיירות מומלצות בפורטוגל

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / עיירות מומלצות בפורטוגל

כשמתכננים טיול לפורטוגל, לרוב מתמקדים בשתי הערים הגדולות והמרכזיות – ליסבון ופורטו, אבל חוץ מהערים האלה (עד כמה שהן מהממות) לפורטוגל יש עוד כל כך הרבה מה להציע. המדינה מלאה בעיירות קטנות וגדולות עם המון נופים מדהימים, היסטוריה ותרבות מיוחדת. ריכזו לכם כאן רשימה של 12 עיירות מומלצות שאתם חייבים לבקר בהן, ובשביל שיהיה לכם קל לתכנן מסלול חילקנו את הכתבה לפי אזורים צפון, מרכז ודרום פורטוגל.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

עיירות מומלצות במרכז פורטוגל

אובידוש (Óbidos) אם בא לכם להרגיש שחזרתם אחורה בזמן לימי הביניים, אובידוש היא המקום בשבילכם. המבנים המיוחדים, הסמטאות הצרות והחומות המקיפות את העיר יתנו לכם תחושה קסומה כאילו הגעתם לכפר עתיק. באובידוש ישנה טירה מרשימה שאפשר לראות ממנה נוף פנורמי מדהים על הטבע מסביב. אובידוש היא גם הבית למשקה המפורסם ז׳ינז׳ינייה שכל מי שמגיע לפורטוגל חייב לטעום אותו לפחות פעם אחת.

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של אובידוש והסביבה, במהלכו אנחנו מבקרים בעיירה הקסומה! 

תוכלו לקרוא עוד על אובידוש ממש כאן

טומאר (Tomar) ידועה בעיקר בזכות האדריכלות המיוחדת שלה וההיסטוריה העשירה שלה. האטרקציה העיקרית בעיר היא המנזר הצלוב, מבנה המשלב סגנונות אדריכלות רבים והוא מוכר ע״י אונסק״ו כאתר מורשת עולמית. חוץ מהמנזר תוכלו למצוא בטומאר גם את בית הכנסת העתיק ביותר בפורטוגל! 

תוכלו לקרוא בהרחבה על טומאר בכתבה שלנו כאן

סזימברה (Sesimbra) עיירת חוף מקסימה שנמצאת באזור סטובל (Setubal) הדרומי לליסבון. העיירה מפורסמת בזכות החופים המהממים שלה ושפע הדגים ופירות הים הטריים שאפשר למצוא בכל מסעדה באזור. האטרקציה העיקרית בסזימברה מבלבד החוף והטיילת, היא הטירה של סזימברה בזכות הנוף הפנורמי והמרשים שאפשר לראות ממנה. לסזימברה תוכלו גם להגיע עם הסיור היומי שלנו של לאראבידה והסביבה, במהלכו, מלבד הביקור בעיירה תבקרו גם בשמורת הטבע הקסומה שליד, תטעמו יינות מקומיים ותבקרו במפעל אריחים מסורתי.

עיירות בדרום פורטוגל

טבירה (Tavira) נמצאת במחוז אלגרב (Algarve) שבדרום. עיירה קטנה עם המון מורשת והיסטוריה, ומרגישים זאת מהרגע הראשון. בטבירה יש חוף ים מקסים המושך אליו המון אנשים להשתזף ולהתרחץ. בנוסף לחוף, סיור בעיירה יקח אתכם למסע אחורה בזמן עם אדריכלות שהשתמרה עוד מתקופת שלטונם של המורים בפורטוגל.

לאגוש (Lagos) עיירה נוספת שממוקמת באזור אלגרב, ומוכרת בזכות החופים שלה המוקפים בצוקים מרשימים שנכנסים גם לתוך הים. לכל אורך לאגוש תוכלו למצוא תצפיות מרהיבות על הים ועל המצוקים. בנוסף, לאגוש ידועה בתור יעד תוסס לחיי לילה ומסיבות בעיקר בחודשי הקיץ.

לקריאה בהרחבה על לאגוש לחצו כאן.

אבורה (Évora) ממוקמת באזור אלנטז׳ו, אזור המוכר בייצור ביינות העשירים והטעימים המאפיינים את פורטוגל. אבורה מפורסמת בזכות האדריכלות המיוחדת שלה מתקופת ימי הביניים והעיירה כולה הוכרזה כאתר שימור של UNESCO. 

תוכלו לקרוא בהרחבה על אבורה ממש כאן

עיירות בצפון פורטוגל

פיינאו (Pinhão) בלב עמק הדורו הפסטורלי שוכנת העיירה הקטנה פיניאו. הנוף העוצר נשימה של העמק ויינות הפורט המתוקים שם מדברים בשם עצמם, ואם אתם מתכננים להגיע לאזור אתם חייבים לעצור שם. אחד המבנים המפורסמים בפינייאו הוא תחנת הרכבת המפורסמת בעיירה, המעוטרת במיצג מרשים של אריחים פורטוגלים מסורתיים.

גם לכאן תוכלו להגיע איתנו! אתם מוזמנים להצטרף לסיור המיוחד שלנו לעמק הדורו (שיוצא מהעיר פורטו) במהלכו אנו מבקרים בעיירה פיניאו, יוצאים לשיט חוויתי בנהר הדורו, וטועמים את יין הפורט ביקב מקומי.

סרה דה אשטרלה (Serra De Estrela) לא מדובר בעיירה אלא בשמורת הטבע עם ההר הגבוה ביותר בפורטוגל. בחורף תוכלו לנסוע לעשות שם סקי וספורט חורף, ובקיץ תוכלו לטייל במסלולי טיול מדהימים עם נופים פנורמיים המשקיפים על כל הטבע מסביב. העיירה היא גם הבית של הגבינה המסורתית והמפורסמת הנקראת על שמה גבינת סרה דה אשטרלה.

רוצים עוד טיפים מעולים? בקרו בקהילה שלנו בפייסבוק! >>

אמרנטה (Amarante) עיירה ציורית וצבעונית עם היסטוריה עשירה ומעניינת. אנו ממליצים ללכת לאיבוד בסמטאות הקטנות של העיר ולהתרשם מהאדריכלות הקסומה שלה. המבנה הכי מפורסם בעיר הוא גשר סאו גונסלו (São Gonçalo) המרשים. למרות יופייה, העיירה מפורסמת בעיקר בזכות המאפים המשעשעים (והשובבים) שלה.
אמרנטה היא יעד נוסף אליו תוכלו להגיעו איתנו בסיור שלנו לעמק הדורו.

תוכלו להרחיב על עיירות בעמק הדורו כאן.

שילוב של עיירות קטנות במסלול שלכם ישדרג את הטיול שלכם ויתן לכן לחוות ולטעום צדדים יותר מקומיים של פורטוגל. אז בטיול הקרוב או הבא שלכם, תוודאו שאתם משלבים לפחות עיירה אחת במסלול שלכם בשביל לתכנן את הטיול המושלם. 


לקריאה נוספת