ארמון הבורסה בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ארמון הבורסה בפורטו

ארמון הבורסה בפורטו

העיר פורטו, הממוקמת בצפונה של פורטוגל, היא עיר מקסימה, שוקקת חיים, המשלבת בצורה מדהימה בין הווה ועבר. אחת הדוגמאות לכך תהיה ארמון הבורסה הממוקם בקרבת אזור הריביירה. כאשר אתם בוחרים איך לחלק את זמנכם בעיר המקסימה הזו, תדאגו להקדיש לפחות כשעה לארמון המדובר.

לא יהיה מוגזם לומר כי ארמון הבורסה בפורטו (ידוע גם כפלאסיו דה בולסה, ארמון בולסה) הוא הבניין המרשים ביותר בפורטו, אשר אי אפשר להתעלם מנוכחותו.

ארמון הבורסה מבחוץ

הבניין נבנה במאה ה-19 על ידי לשכת המסחר בפורטו, על מנת להוות פנינה ארכיטקטונית ובורסאית נהדרת, אשר תמשוך משקיעים להגיע לעיר. מדובר במבנה בן שתי קומות, אשר כל אחד מחדריו מעוצבים בצורה יוקרתית, מרשימה ומעוררת השראה וכבוד.

ארמון הבורסה בפורטו - חדר ערבי

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

בכניסה לארמון תוכלו להתרשם מהפטיו המפורסם, שעל כל קירותיו מופיעים סמלי האצולה הפורטוגלית. מסביב לפטיו, בשתי הקומות של המבנה, ישנם חדרים רבים – כל אחד מוקדש לסגנון אחר של בנייה ולפעילויות שונות. כך למשל, חדר הכינוסים, אשר נקרא גם החדר הערבי, הוא חדר שמעוצב בסגנון מורי מאוד מרשים עם קירות סטוקו מצופים בזהב. בחדר זה מכתירים עד היום את נשיא הבורסה הפורטוגלית, והוא גם מושכר לטובת אירועים פרטיים. מיליוני הפרטים שהחדר הזה מציע, יחד עם כל החדרים האחרים – ישאירו אתכם פעורי פה.

ארמון הבורסה בפורטו - אולם כניסה

גם שאר החדרים בארמון יפהפיים, כולם עשירים במיוחד, כך שכדאי לבקר ברובם, אם לא בכולם. אתם תתקלו בשנדלירים מנצנצים ענקיים (כאלה שאפילו שוקלים טון!), בעבודות גילוף מרשימות באבן ובעץ ובאדריכלות שמפתיע גם את החובבנים.

ארמון הבורסה - מעברים

מדובר, כמובן, בארמון פרטי, ולכן הכניסה אליו היא בתשלום ובליווי מדריך מטעם המקום. מדי בוקר נפתחים סיורים באנגלית אליהם ניתן להירשם. מומלץ להגיע ולהירשם לסיור זמין מאחר שישנה מגבלת מקום. נציין כי ארמון הבורסה בפורטו ממוקם בצמוד לכנסיית סאו פרנסיסקו – כנסיית הזהב המרהיבה. המלצתנו תהיה להגיע לארמון, להירשם לסיור הקרוב ובזמן ההמתנה לבקר בכנסייה הסמוכה.

אם כן, אנו כבר מבינים כי טיול בפורטוגל חייב לכלול ביקור בפורטו, וביקור בפורטו חייב לכלול ביקור בארמון הבורסה. אם תצטרפו לסיור שלנו בפורטו, נקודת הסיום באזור הריביירה קרובה במיוחד לארמון.

 
 
 
 

לקריאה נוספת