המדריך העדכני לתייר הטבעוני בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / המדריך העדכני לתייר הטבעוני בליסבון

המדריך העדכני לתייר הטבעוני בליסבון

אנו שמחים לבשר לכם כי מאז מועד פרסום הכתבה הקודמת שלנו בנושא, חלה עלייה בהיצע האוכל הצמחוני והטבעוני בליסבון, ובשנים האחרונות נפתחים יותר ויותר מקומות שמציעים תפריט שמבוסס על הצומח. ישנם גם אירועים ושווקים טבעוניים המתקיימים אחת לכמה זמן ובהם, לרבות אוכל, ניתן למצוא גם מוצרים אקולוגיים המותאמים למגמה ההולכת וגוברת של צמצום הזבל שאנו מייצרים. באופן כללי, ישנה תחושה כי המודעות לטבעונות ושמירה על הטבע עולה. עובדה משמחת במדינה שבה בעבר הלא רחוק היה קשה למצוא חלב סויה בבתי הקפה.

לכתבה הקודמת בנושא מטבח צמחוני-טבעוני בליסבון לחצו כאן.

Celeiro

נתחיל את המדריך עם עם רשת סופרמרקטים אקולוגיים, בהם ניתן למצוא ירקות ופירות אורגניים, מוצרי טיפוח והיגיינה טבעיים, מגוון עצום של חלב, יוגורטים וגבינות מהצומח ותחליפי בשר מעולים. ברוב הסניפים תוכלו למצוא גם בית קפה המציע מנות מזינות ועשירות במחירים הוגנים.

לרשת הזו יש לא פחות מ-12 סניפים שמפוזרים הן בקניונים והן ברחובות המרכזיים של ליסבון. אם חשקה נפשכם במי קוקוס מרעננים ביום חם, אם אתם מעוניינים לרכוש חומרי גלם לבישול בדירת ה-airbnb ששכרתם, או לאסוף ערכה לפיקניק לבילוי באחד הפארקים בעיר – נמליץ לכם לחפש את הסניף הקרוב של הרשת. 

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

נמשיך עם בתי קפה ומקומות מומלצים לארוחת בוקר, או למי שמחפש לאכול משהו קליל יותר במהלך היום, כולם מציעים תפריט שהוא 100% צמחוני או טבעוני –

My Mother’s daughters

המקום אמנם מרוחק קצת ממרכז העיר, אך הוא בהחלט שווה ביקור. בית הקפה הזה הוא מהיפים בעיר, הן מבחינת עיצוב הפנים שלו, והן מבחינת נראות המנות. המקום מציע מטבח טבעוני לחלוטין עם חומרי גלם אורגניים, תפריט בראנץ’ עשיר ומנה יומית משתנה.

ההמלצה שלנו – נסו את עוגת השוקולד המדהימה שלהם.

כתובת: Largo de São Sebastião da Pedreira 49

Frutaria

בית קפה צמחוני/טבעוני במיקום מרכזי מאוד, שמפורסם בעיקר בזכות הפנקייקים הטבעוניים המוצלחים שלו. במקום תמצאו גם כריכים נהדרים ואפילו המבורגר צמחוני (עם אופציה לטבעוני) שעשוי טוב מאוד. המקום עשוי להיות מלא בשעות הצהריים המוקדמות, לכן קחו בחשבון שאולי תצטרכו להמתין לשולחן.

כתובת: Rua dos Fanqueiros 269

The Therapist

בתי קפה שנמצא במתחם LX Factory המפורסם. המקום מציע מאפים וקינוחים טבעוניים, מנות צהריים חמות, מיצים טבעיים ועוד.

כתובת: Rua Rodrigues de Faria 103

 

שני מקומות נוספים בהם התפריט הוא לא צמחוני או טבעוני במלואו, אך מגישים גם אפשרויות צמחוניות וטבעוניות הם –

Café Janis

בית קפה היפי ומגניב, שנמצא בקרבת שוק האוכל המפורסם של ליסבון. מציע לא מעט אופציות צמחוניות וטבעוניות, כך שאם אתם מטיילים עם אנשים נוספים שאוכלים הכול ורוצים ליהנות ביחד מבראנץ’ איכותי וטעים, זה ה-מקום בשבילכם!

כתובת: Rua Moeda 1A

Nicolau Lisboa

בית קפה שיקי עם תפריט עשיר באופציות צמחוניות וטבעוניות הממוקם בלב ליסבון. גם המקום הזה מתאים לימים בהם אתם מחפשים ארוחת בוקר או בראנץ’ מפנקים.

כתובת: Rua São Nicolau 17

 

ונעבור למסעדות –

בכתבה הקודמת סיפרנו לכם על מסעדה בסגנון “אכול כפי יכולתך” בשם Jardim das Cerejas, בינתיים נפתח בליסבון סניפים של מסעדת DaTerra הנהדרת מפורטו.

במסעדה זו תוכלו למצוא בופה שכולל תפריט יומי משתנה שמורכב ממרק, סלטים, מנות ראשונות ועיקריות. הכל יפה לעין וטעים לחיך. כמו כן, הקינוחים במקום נהדרים!

אם יש משהו שמעניק יתרון לביקור במסעדה, זוהי הגרסה טבעונית המצוינת שלהם למאפה הלאומי המפורסם של פורטוגל – פשטל דה נאטה. כאן הם מצליחים לייצר תחושה דומה מאוד לדבר האמיתי, שבמקור מבוסס על קרם עשיר בחלמונים.

כתובת: Rua da Rosa 51

 

ההמלצה הבאה שלנו היא משהו לא מהעולם הזה! פינת חמד עם תפריט של מנות טבעוניות שמוכיחות לכל קרניבור שאוכל טבעוני יכול להיות גם טעים וגם מושחת.

למקום הזה קוראים Kong, כדי להזכיר לנו שאם קינג קונג, הגורילה הכי חזקה בטבע, ניזונה מצמחים – גם אנחנו לא צריכים יותר מתפריט שמבוסס על הצומח.

בתפריט ישנן גרסאות טבעוניות למנות פורטוגזיות קלאסיות כמו הפרנסיזינייה, מנות ברזילאיות, המבורגר טבעוני מצוין, “צ’יקן” בורגר מעולה, ואפילו “פיש אנד צ’יפס”. וכמו שאמרנו – הכל 100% טבעוני!

והכי חשוב – אל תשכחו לעשות סלפי עם הגורילה!

כתובת: Rua do Crucifixo 30

 

למי שמחפש אוכל מושחת ומנחם נמליץ בחום על Vegan Junkies Club. במקום תוכלו להנות ממנות המבורגר מושחתות, כדורי גבינה מטוגנים, ואפילו קלאסיקות פורטוגזיות כמו נקניקיית צ’וריסו, והכל – טבעוני לגמרי! 

כתובת: R. Luciano Cordeiro 28, 1150-300 Lisboa

למי מכם שמחפשים מסעדת שף מעוצבת ואלגנטית, נמליץ על The Green Affair.

המסעדה מציעה תפריט 100% טבעוני, ומי שיגיע אליה יהנה מחוויה קולינרית ברמה בינלאומית. מומלץ להזמין מקום מראש.

כתובת: Avenida Duque de Ávila 32-A

 

ומה עם סושי? באזור Graça תמצאו סושייה טבעונית מהממת – Lagumi Sushi Vegan. המקום מציע תפריט סושי יצירתי וצבעוני המבוסס כולו על הצומח, וכולל שילובים מעניינים בין פירות וירקות, ואפילו גבינות טבעוניות. המלצרים ימליצו לכם בדרך כלל על קומבינציית השף, המלאה ברולים ומטעמים יפנים עם טוויסט פיוז’ני מגניב.

כתובת: Calçada do Monte 92

 

למי שמחפש משהו קצת Fancy, נמליץ על מסעדת Arkhe של השף הברזילאי João Ricardo Alves שיצר חווית גורמה צמחונית ומודרנית. המסעדה נפתחה ב-2019 והיא מומלצת מישלן. 

כתובת: Rua de São Filipe Néri 14, 1250-227 Lisboa

 

תאמינו או לא, אלו הן מעט מההמלצות שלנו למקומות שהם 100% צמחוניים וטבעוניים או כאלה ידידותיים, שניתן למצוא בהם אפשרויות מתאימות. המלצות נוספות תוכלו למצוא כמובן בכתבה הקודמת על הנושא. כמו שאתם יכולים לראות, היום קל יותר להיות טבעוניים בליסבון, ואפילו ליהנות מזה. אנו שמחים לגלות כל יום עוד ועוד מקומות המעודדים ומקבלים את העתיד הירוק , הבריא והטבעוני שבא עלינו לטובה.


לקריאה נוספת