רובע באיירו אלטו בליסבון – Bairro alto

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / רובע באיירו אלטו בליסבון – Bairro alto

רובע באיירו אלטו בליסבון – Bairro alto

שכונת באיירו אלטו (Bairro Alto) נוסדה בשנת 1513 מחוץ לחומות העיר העתיקה של ליסבון, בעקבות התפתחות מסחרית שהובילה לצמיחה עירונית בסוף המאה ה-15 לספירה. זהו אחד הרבעים המרכזיים והעתיקים בעיר, השוכן על אחת משבע הגבעות עליהן העיר בנויה. הרובע מאורגן בסגנון שתי וערב של כבישים אופקיים ונתיבים אנכיים. ישנם חמישה רחובות מרכזיים ושמונה רחובות צרים, בהם בנייני מגורים צמודים וצפופים.

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

בעבר הרובע היה מקום מסוכן בשעות הלילה. שיכורים, יצאניות וגנבים נאספו בפינות חשוכות, ושוטרים לא התקבלו בברכה. כיום, הפאבים הרועשים והרחובות המלוכלכים פינו מקום לרובע ייחודי, אופנתי ואומנותי שמתגוררים בו מעצבים ואינטלקטואלים בדירות קטנות עם מרפסות נסתרות. זהו המרכז הבוהמי של האמנים והכותבים של ליסבון, ואחד הרבעים שחובה לראות ולחקור! בשעות היום השכונה די מנומנמת, אין אנשים רבים ברחובות ורוב העסקים סגורים מלבד מספר חנויות בודדות. זוהי הזדמנות מצוינת להגיע ולחוות את האופי הייחודי והאומנותי של השכונה וליהנות מהנוף של ליסבון מזווית אחרת. כשהשמש שוקעת לפתע נגלה עולם אחר, והשכונה הופכת לאזור חיי הלילה התוסס של העיר.

באירו אלטו בליסבון - Bairro alto

על אף היותה שכונה קטנה יחסית, בבאיירו אלטו ממוקמים יותר מ-250 ברים!  הרחובות – Rua da Barroca, Rua do Diário de Noticias, ו- Rua da Atalaia מתמלאים בהמון צבעוני ומגוון, מקומיים ותיירים, צעירים ומבוגרים, סטרייטים וגייז, היוצרים אווירה ייחודית ותוססת של מסיבת רחוב גדולה. נהוג לעבור מבר לבר ולשתות בעמידה ברחובות. זוהי דרך מעולה להכיר את התרבות המקומית, אנשים חדשים, לשתף וליהנות. השכונה פעילה עוד יותר בסופי שבוע (ערבי שישי ושבת) וחשוב לדעת שתרבות חיי הלילה בפורטוגל מתחילה מאוחר, מאוד מאוחר. אם תגיעו בשעות הערב תוכלו לחוות את “השקט שלפני הסערה” וליהנות מארוחת ערב טובה באחת המסעדות באזור, אך הברים מתעוררים לחיים בסביבות השעות 23:00-24:00.

באירו אלטו בליסבון - Bairro alto

תוכלו להתחיל את הערב באחת התצפיות המרהיבות השוכנות ברובע שיאדו הסמוך, ולאחר מכן להמשיך לדרינק בבאירו אלטו:

תצפית סאו פדרו דה אלקנטרה (São Pedro de Alcântara)

מרפסת נעימה על גבעה עם מראה פנורמי מרהיב על העיר, נהר הטז’ו, ועל טירת סאו ז’ורז’ השוכנת באלפמה – הגבעה שממול. טרסה מעוצבת עם פסלים של דמויות היסטוריות, גיבורים ואלים מהמיתולוגיה היוונית-רומית, מזרקה, בתי קפה וקיוסקים בהם תוכלו לשבת ולהתפעל מהעיר, דוכני אוכל, ובמה קטנה להצגות ולהופעות של להקות מקומיות.

*במעלה ובמורד הגבעה הסמוכה למרפסת נמצאת מעלית גלוריה – (Elevador da Gloria). המעלית היא בעצם פוניקולר (כבל תחתי) שלוקח נוסעים במעלה ובמורד הגבעה, אומנות רחוב מימין ומשמאל,  בין מרכז העיר ורובע באיירו אלטו.

מעלית גלוריה - Elevador da Gloria

תצפית סנטה קתרינה (Miradouro da Santa Catarina)

מרפסת עם אווירה טובה ותצפית מרהיבה לעבר נהר הטז’ו וגשר ה-25 באפריל האדום. במרכז המרפסת מוצב פסל מאבן של “אדמשטור” (Adamastor), מפלצת ימית שלפי האגדה הפך לכף התקווה הטובה. במרפסת יש בית קפה נעים שבו מקומיים ותיירים מגיעים ליהנות מהזריחה מעבר לנהר הטז’ו, או בשעות הערב המוקדמות כדי לראות את השקיעה וליהנות ממוסיקה חיה ואווירה צעירה.

אתם מוזמנים להצטרף לסיור הקולינרי שלנו בליסבון, במהלכו אנחנו מבקרים בתצפית זו (:

 

אם אתם שואלים את עצמכם לאיזה בר ללכת בשכונה, Just go with the flow! חקרו את הרחובות, התחברו לאווירה, הקשיבו למוסיקה, ודברו עם בליינים אחרים.

תיהנו, ולחיים!

 
 
 
 

לקריאה נוספת