המלצות פאדו בפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / המלצות פאדו בפורטו

המלצות פאדו בפורטו

מוזיקת הפאדו היפה, העמוקה והמלנכולית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות של פורטוגל. המוזיקה החלה את דרכה במאה ה-19 בסביבת העיר ליסבון, אך שורשיה ואופן התהוותה עדיין מעט שנויים במחלוקת. כיום ניתן להאזין לפאדו בכל פורטוגל, וניתן לשמוע גרסאות שונות שלה במופעי רחוב עממיים, בחגים ובאירועים לאומיים. הערים ליסבון וקוימברה מזוהות במיוחד עם מוזיקת הפאדו, וניתן לראות שוני בין סוגי הפאדו בשתי הערים: בליסבון תיחשפו לפאדו יותר עליז וקצבי הכולל גם שירת נשים, ובקוימברה הפאדו מעט יותר שקט ועצוב, גברים הם בעיקר הזמרים והפאדו קשור קשר הדוק לאוניברסיטה הראשונה של פורטוגל, אוניברסיטת קוימברה. להרחבה נוספת על מוזיקת הפאדו ומאפייניה, לחצו כאן.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

כיום חווית האזנה למופע פאדו יכולה להיות מאוד תיירותית (בעיקר בליסבון), ולרוב המופע מתקיים לצד ארוחה במסעדה. פורטו היא קטנה יותר ומעט פחות תיירותית מליסבון, ולכן ניתן למצוא בעיר כמה מקומות איכותיים המשלבים אוכל טוב ופאדו קסום, ואפילו מקום בו ניתן לראות מופע פאדו בלבד, ללא ארוחה נלווית.

הנה לכם מספר המלצות:

Casa da Mariquinhas

מסעדת פאדו ביתית וחמימה שהוקמה בשנת 1968, אחת מהוותיקות והמוערכות בעיר. כאן ניתן ליהנות ממופע פאדו וארוחה מלאה ועשירה, הכוללת תפריט קבוע בעלות של 37 אירו לאדם. המופע כלול במחיר הארוחה.

המופעים מתקיימים בימים רביעי, חמישי, שישי ושבת בשעה 21:00. יש להגיע לפני המופע על מנת להזמין את האוכל, ומומלץ להזמין מקום מראש.

כתובת: Rua de São Sebastião 25, Porto

 

Taberna Real do Fado

במסעדה הביתית והאלגנטית הזו מתקיימים מופעי פאדו מדי ערב, בלב העיר פורטו. ניתן להגיע ולאכול ארוחה מלאה או לחילופין מנות קטנות ונשנושים. תוכלו למצוא כאן מנות פורטוגזיות מסורתיות ומספר אופציות צמחוניות. התשלום על המנות שתבחרו להזמין כולל את מופע הפאדו.

מופעי הפאדו מתקיימים בכל יום מלבד ימי ראשון, בשעה 20:00. מומלץ להזמין מקום מראש.

כתובת: Rua do Dr. Barbosa de Castro 58, Porto

 

Mal Cozinhado

מסעדת פאדו זו ממוקמת במבנה עתיק בן 600 שנים במרכז ההיסטורי של פורטו (ברובע ריביירה), ונשקף ממנה נוף מרהיב על נהר הדוארו. במסעדה זו הופיעו אמני פאדו מפורסמים רבים, ביניהם עמליה רודריגז המופלאה. כאן תוכלו ליהנות מאוכל פורטוגזי מסורתי מצוין, אך לא מאוד זול. התשלום על המנות שתבחרו להזמין כולל את מופע הפאדו. תוכלו להציץ בתפריט באתר המסעדה.

מופעי הפאדו מתקיימים בכל ימות השבוע מלבד ימי ראשון, בשעה 21:00. מומלץ להגיע לפני תחילת המופע על מנת להזמין את האוכל, ויש להזמין מקום מראש.

כתובת: Rua do Outeirinho 13, Porto

 

Casa da Guitarra

אם חפצה נפשכם בהאזנה למופע פאדו ללא ארוחת ערב, זה המקום להגיע אליו! המופע מצוין ואף אקוסטי, ומתקיים בחלל מקסים הממוקם ממש ליד גשר דום לואיש ה-1 (במפלס העליון שלו). אורך המופע כשעה, והוא כולל הפסקה קצרה במהלכה תקבלו יין פורט.

כרטיסים למופע ניתן לרכוש בחנות הגיטרות Casa da Guitarra, שנמצאת מול המקום בו מתקיים המופע, או דרך אתר האינטרנט של המקום. עלות הכרטיס היא 14 אירו. יש לציין כי מספר המקומות מוגבל, ועל כן עדיף לקנות את הכרטיס מראש. מופעי הפאדו מתקיימים מדי יום מלבד ימי ראשון, בשעה 18:00.

כתובת: Av. Vímara Peres 72, Porto

 

תהנו!

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב.

 
 
 
 

לקריאה נוספת