ארמונות וטירות בסינטרה והסביבה

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / ארמונות וטירות בסינטרה והסביבה

אנחנו בטוחים שאחד השמות שעלה וחזר על עצמו כאשר התחלתם לחקור ולתכנן את הנסיעה שלכם לפורטוגל הוא זה של העיירה סינטרה (Sintra), שנחשבת לאחד היעדים הקסומים ביותר באזור ליסבון, ובפורטוגל בכלל. סינטרה שוכנת כ-30 ק”מ צפון-מערבית לליסבון, ובימים עברו היא משכה אליה בני משפחות אצולה ואריסטוקרטים אחרים שקבעו בה את מעונות הקיץ שלהם. העידן המלוכני של פורטוגל כבר מאחורינו, אך האתרים הרבים שנשארו בסינטרה יכולים לספק לנו הצצה מרתקת לאורח החיים של בני המעמד הגבוה, ולגרום לנו להרגיש מלכים ליום (: 

ריכזנו עבורכם את האתרים המעניינים ביותר בעיירה והסביבה הקרובה שלה

ארמון הפנה – Palácio da Pena 

ללא ספק האתר המפורסם ביותר בעיירה, ומזוהה בקלות על ידי צורותיו וצבעיו הייחודיים שגורמים לו להידמות למעין טירה של דיסני. הארמון, שנמצא בנקודה הגבוהה ביותר בעיירה סינטרה, בגובה של כ-500 מטרים מעל פני הים, שימש במקור כמנזר כבר מהמאה ה-12. בתחילת המאה ה-19 המלך פרדיננד השני דאג לשפץ את המבנה המקורי, להוסיף לו חלקים חדשים, וכן לטעת מסביבו פארק מרשים המשתרע על שטח של כ-200 דונם. בין מגוון הסגנונות תוכלו לזהות השפעות הודיות, גותיקה, אריחים בסגנון מוסלמי ועוד. הארמון המעוטר במגוון סגנונות ממקומות ותקופות שונות ויחד עם הפארק, המכיל מעל ל-500 זנים שונים של עצים וצמחים מרחבי העולם, הם ביטוי ליצירתיות של המלך פרדיננד השני, אשר היה גם אמן בעצמו.  
ארמון הפנה חייב להיות ללא ספק אחד משניים או שלושת האתרים שתבחרו לבקר בהם ביום טיול לסינטרה. מלבד הארמון המרשים, הנוף ממנו עוצר נשימה וכך גם הפארק המיוחד שמקיף אותו. אם תכנסו לבקר גם במוזיאון, תוכלו להתרשם כיצד בני משפחת המלוכה היו מנהלים את חיי היום יום הראוותניים והמסוגננים שלהם. 

ארמון הפנה - Palacio da Pena

קחו בחשבון שבעונה החמה המקום יהיה מלא בתיירים וצפויים גם תורים ארוכים, ועל כן ההמלצה שלנו היא להגיע מוקדם בבוקר (לא מאוחר מ-10:00) ולהזמין את הכרטיסים מראש. בנוסף, משער הכניסה ועד לארמון עצמו יש עלייה של כ-10 דקות דרך הפארק, אך ישנה אופציה להשתמש בשאטל פנימי בעלות של 3 אירו אשר ניתן לרכוש יחד עם הכרטיסים במקום או באינטרנט. 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור של סינטרה והסביבה, במהלכו אנחנו מבקרים באתר המבוקש הזה, בשילוב יעדים מפורסמים  נוספים בסביבת ליסבון – קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) וקשקאיש (Cascais).

מידע שימושי

שעות פתיחה:

האתר פתוח בכל ימות השנה למעט כריסטמס והשנה האזרחית החדשה. 

שעות הפתיחה של הפארק: 09:00-19:00 

שעות הפתיחה של הארמון: 09:30-18:30 

עלויות:

כרטיס רגיל – 14 אירו (או 7.5 אירו ללא כניסה למוזיאון) 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 12.5 אירו (או 6.5 אירו ללא כניסה למוזיאון) 

ילדים מתחת לגיל 6 נכנסים ללא עלות. 

דרכי הגעה:

לתשומת לבכם: החל משנת 2019 אין אפשרות להגיע לארמון הפנה ברכב פרטי, רק בתחבורה ציבורית (לרבות מונית/אובר). 

 

קינטה דה רגליירה – Quinta da Regaleira 

לא רחוק ממרכז העיירה שוכנים גני רגליירה אשר משתרעים על שטח של כ-4 דונמים. מבנה האחוזה המקורי נרכש בשנת 1840 על ידי הברונית מרגליירה, וכך קיבל המקום את שמו. בשנת 1893 האחוזה נרכשה על-ידי אנטוניו מונטיירו (António Monteiro) במטרה לשמש כבית קיץ למשפחתו. לשיפוץ המקום נרתם האדריכל האיטלקי לואיג’י מניני, שעיצב בין היתר גם את הגנים המרשימים המקיפים את האחוזה. 

המבנים המפוזרים בשטח האחוזה נבנו בשילוב ארבעה סגנונות אדריכליים מתקופות שונות – רומנטיקה, גותיקה, רנסנס ונאו-מנואליזם ומשלבים אלמנטים מתוך סיפורי המיתולוגיה היוונית והאולימפוס ויצירות של סופרים ומשוררים כמו דנטה, ג’ון מילטון וקמואש. הארכיטקטורה הגותית יוצרת מראות מהממים שמושכים מבקרים רבים למקום. הליכה בשבילי הגן תוביל אתכם למבנים מיוחדים ומעניינים, מסלולים חבויים, מערות קטנות, בריכות ומפלים, וכולם יחד יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם חלק מסרט ישן. הדברים הקטנים שתגלו שם יעוררו בכם חשק ללכת לאיבוד במתחם הגן. 

מידע שימושי

שעות פתיחה:

אפריל-ספטמבר: 9:30-20:00 (כניסה אחרונה בשעה 19:00) 

אוקטובר-מרץ: 9:30-18:00 (כניסה אחרונה בשעה 17:30) 

עלויות:

כרטיס רגיל – 11 אירו 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 6 אירו 

ילדים עד גיל 6 ופנסיונרים מעל גיל 80 – ללא תשלום 

דרכי הגעה:

הארמון ממוקם כ-10 דקות הליכה מהמרכז ההיסטורי של העיירה וניתן להגיע אליו ברגל, רק קחו בחשבון שמדובר בעלייה. 

 

מצודת המורים – Castelo dos Mouros 

המצודה העתיקה של המורים נבנתה במאה ה-9 לספירה על מנת להגן על ליסבון והסביבה, ומאז עברה גלגולים ושינויים רבים. היא שימשה כמקום הגנה, ככנסייה, ובתקופות מסוימות אפילו כמחסה עבור יהודים שמצאו בה מפלט מהאינקוויזיציה. במאה ה-17 ברק גרם לשריפה מסיבית במצודה, שהרסה את המבנה המרכזי, ורעידת האדמה שהכתה בליסבון בשנת 1755 גרמה להרס נוסף. רק במאה ה-19 חשיבותה של הטירה שבה כשהמלך פרדיננד השני (שרכש באותה עת את המבנה שלימים הפך לארמון הפנה) החליט לשקם גם אותה. 

מצודת המורים – Castelo dos Mouros 

מידע שימושי

שעות פתיחה:

המקום פתוח למבקרים בכל ימות השבוע בין השעות 09:30-18:30. 

עלויות:

כרטיס רגיל – 8 אירו 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 6.5 אירו 

ילדים עד גיל 6 – ללא תשלום 

דרכי הגעה:

לתשומת לבכם: החל משנת 2019 אין אפשרות להגיע למצודה ברכב פרטי, רק בתחבורה ציבורית (לרבות מונית/אובר). 

 

פארק וארמון המונסראט – Parque e Palacio de Monserrate 

מתחם המונסראט מרוחק כארבעה קילומטרים ממרכזה של סינטרה, אך ההגעה לשם מצדיקה את הנסיעה. האחוזה עצמה כפי שהיא מוצגת היום הייתה פרי יצירתו של סר פרנסיס קוק האנגלי, אשר החליט לבנות ארמון מהחורבות שהיו במקום. הארמון והפארק המרהיבים של מונסראט נותנים ביטוי לסגנון האדריכלי הרומנטי של המאה ה-19, אשר ניתן להיחשף אליו באזורים רבים בסינטרה. סיבוב בפארק יגרום לכם להרגיש כאילו לקחתם חלק במסע מסביב לעולם, כאשר תיחשפו לסגנונות רבים הכוללים אלמנטים הודיים, גותיים והשפעות מוריות. יש לציין שבאמצע שנות ה-20 רוקנו את הארמון מהציוד המקורי שלו, אז אל תצפו למצוא שם מוזיאון כמו בארמון הפנה. הארמון עצמו לא גדול במיוחד, אבל החדרים עצמם מצדיקים הצצה. אחת מגולות הכותרת של הארמון הוא “היכל המוזיקה”, אשר עד היום משמש לאירועי תרבות שונים. 

מידע שימושי

שעות פתיחה:

האתר פתוח למבקרים בכל ימות השבוע. 

פארק: 09:00-19:00 

ארמון: 09:30-18:30 

עלויות:

כרטיס רגיל – 8 אירו 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 6.5 אירו 

ילדים עד גיל 6 – ללא תשלום 

דרכי הגעה:

הארמון ממוקם בעומקה של סינטרה, ניתן להגיע עם רכב או עם אוטובוס מספר 435 מתחנת הרכבת של סינטרה. 

 

הארמון הלאומי של סינטרה – Palacio Nacional de Sintra 

את האתר הזה אתם תראו לכל הפחות מחלון הרכב, מאחר שהוא ממוקם במרכז העיירה וניתן לזהות אותו בדרך לכל אתר אחר. כמובן שאם תבחרו לטייל במרכז העיירה אתם תבקרו ממש למרגלותיו. המבנה המקורי של הארמון ככל הנראה שימש כמבנה משני למצודת המורים, והוא מוזכר לראשונה על ידי היסטוריונים של המאה ה-10. עם הכיבוש הפורטוגזי של האזור בתחילת המאה ה-12, המלך הראשון של פורטוגל אפונסו הנריקש החל להשתמש במקום ונתן לו את השם “ארמון סינטרה”. לאורך השנים הארמון הורחב ושופץ והיום הוא מתאפיין בשילוב של סגנונות, ביניהם סגנון מורי, גותי ומנואלני והגנים שלו משתרעים על פני טרסות ממערב לארמון. 

מידע שימושי

שעות פתיחה:

האתר פתוח למבקרים בכל ימות השבוע בשעות 09:30-18:30.  

עלויות:

כרטיס רגיל – 10 אירו 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 8.5 אירו 

ילדים עד גיל 6 – ללא תשלום 

דרכי הגעה:

כפי שצוין בהתחלה, הארמון ממוקם במרכז ההיסטורי של העיירה וניתן להגיע אליו ברגל מתחנת הרכבת. 

 

ארמון קלוז’ – Palácio Nacional e Jardins de Queluz 

לסיום, אנחנו רוצים להמליץ לכם על אתר נוסף שנמצא מחוץ לסינטרה עצמה. זהו אחד הארמונות היפים בפורטוגל, שעוצב בהשראת ארמון ורסאי המפורסם בצרפת, ואכן קצת מזכיר אותו. הקירות שלו מחופים אריחים פורטוגזים, הוא מוקף בגנים ירוקים מרהיבים, מזרקות, ובשטחו נמצא אפילו בית ספר לרכיבה על סוסים. הארמון נבנה בשנת 1654 כ-Casa do Infantado, אחוזה שהייתה מיועדת לבניו של המלך שאינם היורשים לכתר, ובשנת 1794 הפך לארמון ששימש כמקום מושבה הקבוע של משפחת המלוכה הפורטוגזית עד שנת 1807. הארמון הוכר כאתר מורשת לאומי עם סיום המלוכה בפורטוגל בשנת 1910. 

ארמון קלוז’ - Palácio Nacional e Jardins de Queluz

במידה ואתם מטיילים עם רכב, ניתן לשלב ביקור במקום במהלך יום טיול לסינטרה והסביבה, כך שתוכלו ליהנות לא רק מהמראות היפים של הארמון אלא גם מביקור רגוע ונעים במיוחד, שכן לרוב תנועת המבקרים במקום נמוכה בהרבה משאר ארמונות סינטרה הצפופים.  

מידע שימושי

שעות פתיחה:

האתר פתוח למבקרים בכל ימות השבוע בשעות 09:00-18:00. 

עלויות:

כרטיס רגיל – 10 אירו 

ילדים (6-17) ופנסיונרים – 8.5 אירו 

ילדים עד גיל 6 – ללא עלות 

דרכי הגעה:

ניתן להגיע אל הארמון ברכב או ברכבת – נסיעה מתחנת Rossio במרכז ליסבון לתחנת Queluz-Belas. 

*המידע המפורט בכתבה נכון לשנת 2023. יתכנו שינויים במידע הכתוב ועל כן מומלץ להתעדכן באתרים הרשמיים.

למידע נוסף על טירות בפורטוגל>


לקריאה נוספת