שווקים בליסבון

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / שווקים בליסבון

שווקים בליסבון

בדרך כלל כשאנחנו נוסעים לחו”ל, לאחר שאנחנו כובשים את הכיכרות המרכזיות, האתרים המומלצים ורחובות הקניות השוקקים, אנחנו אוהבים להגיע לבקר גם בשווקים המקומיים שהיעד מציע.

העיר ליסבון מציעה מגוון שווקים מכל הסוגים. כל אחד והאופי שלו, וכולם יחד ימלאו את הביקור שלכם בעיר בחוויות מיוחדות:

שווקי אוכל

Time Out Market – Mercado da Ribeira

זהו שוק האוכל הגדול והמפורסם ביותר בפורטוגל, ומאז פתיחתו בשנת 2014 הוא הפך ליעד חובה למבקרים בליסבון. מגזין “טיים אאוט” החליט לרכז בשוק אחד את מיטב המסעדות המומלצות של העיר, בקונספט של דוכנים קטנים ונגישים. בשוק תמצאו דוכני מזון שונים, מאוכל פורטוגזי ועד אוכל אסייתי וזאת לצד דוכני שתיית אלכוהול. את הארוחה תוכלו להעביר בישיבה בין שולחנות השוק, הגבוהים והארוכים או הנמוכים והרחבים. הטריק הוא לתפוס את המקום לפני שמזמינים, אחרת אתם עלולים להתקע עם מגש האוכל ביד – אך ללא שולחן.

השוק ממוקם לא הרחק מתחנת המטרו Cais do Sodre (הקו הירוק).

תוכלו לקרוא המלצות נוספות לגבי השוק בכתבה שלנו על שוק האוכל בליסבון, וכן להרחיב אודותיו באתר הרשמי של השוק. אתם מוזמנים להצטרף לסיור הקולינרי בליסבון, במהלכו אנחנו מבקרים בשוק ומרחיבים על ההיסטוריה שלו.

 

Mercado de Campo de Ourique

בשונה מהשוק של “טיים אאוט”, השוק של קאמפו דה אאוריק הוא פחות תיירותי וממוקם בשכונת מגורים פחות מרכזית, אך מכאן גם הקסם שלו. זהו שוק קטן וחביב ולרוב מי שמבלים בו הם המקומיים. בשוק זה תמצאו מספר מצומצם של דוכנים המוכרים פירות, ירקות ומצרכים נוספים, והדגש הוא בעיקר על האיכות. כן תוכלו למצוא דוכני מזון של מסעדות לאכילה במקום. אחד המפורסמים הוא הדוכן של מסעדת הבשרים המדהימה Atalho. מלבד זאת, השוק מציע מספר טפאסים מוצלחים הנמכרים בדוכנים השונים.

מעת לעת ישנם ערבי פאדו בשוק או להקות שונות שמתארחות, מומלץ מאד לבילוי זוגי, אך לא רק.

לשוק זה מומלץ להגיע במונית.

למידע נוסף אודות השוק בקרו באתר הרשמי של השוק.

 

Figueira Marca-te

זהו ה”חצי” שוק של ליסבון. למה חצי? כי השוק הצנוע והנחמד הזה נפתח רק בסופ”ש האחרון של כל חודש. השוק הזה אינו מתאים לארוחה מלאה, אלא יותר לבילוי של נשנושים. הוא מציע בעיקר גבינות, נקניקים וסנגרייה מעולות. האווירה נחמדה מאוד ובהחלט מומלץ לעבור לבקר אם תפסתם את המועד.

השוק ממוקם באזור הבאישה.

למידע נוסף אודות השוק בקרו באתר הרשמי של השוק.

 

שווקי אמנות, עתיקות ומלאכת יד

 Feira de Ladra

שוק הפשפשים של העיר, אשר רבים נוטים לטעות ולקרוא לו “שוק הגנבים”. מדוע?

המילה “לאדרה” בשם השוק משמעותה בפורטוגזית “גנבת”. לכן, עם השנים, השוק קיבל את שמו המוטעה “שוק הגנבים”. אולם, השוק אינו ידוע בגניבות רבות (אם כי תמיד מומלץ להיזהר). למילה “לאדרה” יש משמעות נוספת, והיא פשפש שנמצא בעתיקות. מכאן מקורו האמתי של השם.

שוק הפשפשים הוא השוק העתיק ביותר בליסבון, אשר קיים כבר מזה כ-750 שנה, עוד מהמאה ה-13 לספירה. לאורך הדרך הוא שינה מיקומים, והיום הוא ממוקם בשכונת אלפמה העתיקה, למרגלות הכנסייה המפורסמת של סאו ויסנט. השוק מתקיים מדי ימי שלישי ושבת.

למידע נוסף אודות השוק לחצו כאן.

 

Lx Factory

מתחם “אל-שיש פאקטורי” הוא מתחם חביב שמרכז מספר מסעדות, בתי קפה וחנויות אמנות חמודות. בסופי השבוע המקומיים מבלים גם בברים שהמתחם מציע. השוק הרלוונטי של אל-שיש פאקטורי מתקיים מדי ימי ראשון, כאשר אמנים רבים פותחים את דוכניהם לקהל הרחב. האווירה במקום היא צעירה וקלילה, ונחמד להעביר שם את צהריי יום ראשון.

השוק ממוקם בקרבת אזור בלם שבמערב העיר, ממש למרגלות הגשר האדום.

למידע נוסף אודות השוק לחצו כאן.

 

Mercado do Jardim, Crafts and Design Market

השוק הזה ממוקם במרכז הגנים הקסומים של שכונת אשטרלה. השוק מעניק חיים למקום, כאשר הוא מציע סינרגיה של אמנים שונים שמגיעים למקום להציע את סחורותיהם במטרה לקיים סחר הוגן ולקדם יצרנים קטנים ומקומיים. בין היתר תחשפו בשוק לאמנות, עיצוב, אפנה, תכשיטים ואף מוצרים המתמחים בשימוש בחומרים אורגניים ממוחזרים. ברקע הבילוי ילוו אתכם מוסיקאים מקומיים.

השוק מתקיים בין האביב לסתיו, בסוף השבוע הראשון של כל חודש.

מומלץ להתעדכן בתאריכים המדויקים בעמוד הפייסבוק של השוק.

 

Feira de Belém

יריד עתיקות חביב אשר מושך אליו תיירים רבים, בעיקר בימי שמש נעימים. דוכני השוק יציעו לכם מוצרי עתיקות כגון: בולים, מטבעות, ספרים, גלויות, צעצועים ושעונים. היריד מקבל לשורותיו מוכרים מקצועיים וחובבים כאחד, ולכן הוא נפוץ עבור סוחרי עתיקות מנוסים וכן עבור מעצבים ומעצבות צעירים.

השוק ממוקם בגן “ואשקו דה גאמה” שבאזור בלם, והוא מתקיים ביום ראשון הראשון והשלישי של כל חודש.

 

מלבד כל השווקים המפורטים, אנו בטוחים שיצא לכם להיתקל פה ושם בדוכנים קטנים שנפתחים ללא חוקיות ברחובות המרכזיים. כך למשל תוכלו ליהנות מדוכנים הפזורים על השדרה המרכזית Avenida de Liberdade, וכן מדוכנים באזור הבוטיקים המקומיים של העיר, Principe Real.

 
 
 
 

לקריאה נוספת