אטרקציות חינמיות בליסבון ובפורטו

שיתוף הכתבה
דף הבית / המלצות למטייל / אטרקציות חינמיות בליסבון ובפורטו

בביקור שלכם בפורטוגל סביר להניח שתתמקדו בשתי הערים הגדולות והמרכזיות במדינה – ליסבון ופורטו. שתי הערים היפהפיות האלה מציעות מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות שאפשר לעשות, ובטח תשמחו לגלות שאפשר לחקור ולגלות אותן גם בחינם!

בואו להתרשם מרשימת הסיורים שלנו >>

ריכזנו לכם את הפעילויות הכי שוות שאפשר לעשות עם מינימום הוצאות ומקסימום הנאה 😊

אטרקציות חינמיות בליסבון

אז נתחיל כמובן מהעיר שאסור לכם לפספס, הבירה היפה של פורטוגל – ליסבון.

שיטוטים וטיולים בעיר

הדרך הכי טובה להכיר את העיר ולהנות ממנה היא דרך הרגליים, לטייל ברחובות ובסמטאות הקטנות ולספוג את האווירה והתרבות של המקום. האטרקציות והמבנים הקלאסיים של העיר נמצאים במרכז ההיסטורי שלה שהוא מאוד קטן, כך שאפשר לעשות הכל ברגל. אלו האזורים שאנחנו ממליצים לכם להתמקד בהם:

אזור באישה (Baixa) – הלב של המרכז התיירותי בעיר. בשכונת הבאישה תוכלו למצוא את המבנים המרשימים של העיר כמו שער אוגוסטה (Arco de rua Augusta) שנמצא בכיכר קומרסיו (Praça do Comercio), כיכר רוסיו (Rossio) ומעלית סנטה ג׳וסטה המפורסמת (Santa Justa).

שכונת אלפמה (Alfama) – השכונה העתיקה של העיר. טיול באלפמה יגרום לכם להרגיש כאילו חזרתם אחורה בזמן. אנו ממליצים להקדיש כמה שעות וללכת לאיבוד בסמטאות וברחובות הקטנים והקסומים של השכונה. היא מלאה בבתי קפה, מסעדות וגלריות קטנות וחמודות, ותוכלו למצוא בה המון אמנות רחוב וגרפיטי של אמנים שונים מפורטוגל.

רובע בלם (Belém) – בלם היא שכונה יפהייפיה הממוקמת בקצה המערבי של ליסבון, ולגמרי שווה לבלות בה כמה שעות טובות. בבלם תוכלו למצוא מונומנטים מדהימים כמו מגדל בלם (Torre de Belém) ואנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos). בבלם תוכלו גם לטעום את המאפה המפורסם Pastel de Belém שאסור לכם לפספס.

סיור רגלי בליסבון

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסיור “ליסבון הקלאסית” – סיור מקיף בעיר בסגנון של Free Walking Tours, ובעברית! איך זה עובד? אתם מגיעים לסיור ובסופו אתם מחליטים כמה לשלם 😊

הסיור הרגלי שלנו בליסבון אורך כ-3 שעות, ובמהלכו אנו עוברים בכל האזורים החשובים במרכז העיר. כך תוכלו תוך 3 שעות בלבד לראות את כל מה שחשוב וגם ללמוד על ההיסטוריה והתרבות העשירה של פורטוגל. פרטים נוספים והרשמה כאן

כניסה חינם בימים מסוימים

ישנם אתרים שונים בליסבון שמציעים כניסה חינם בימים מסוימים, בדרך כלל חגים או ימי ראשון/שבת. ריכזנו לכם כמה מהאתרים המרכזיים שמציעים כניסה חינם, רק קחו בחשבון שככל הנראה יהיו בימים הרלוונטים תורים באתרים.

Museu Berardo – מוזיאון אוסף בררדו (אמנות מודרנית) בבלם, כניסה חינם לכולם כל היום בימי שבת.

Museu Gulbenkian  –  מוזיאון גולבנקיאן, כניסה חינם לכולם בימי ראשון אחרי שעה 14:00.

Museu Nacional de História Natural e da Ciência e Jardim Botânico de Lisboa – המוזיאון הלאומי לטבע ומדע, כניסה חינם לכולם בימי ראשון ב-10:00-13:00.

Museu Nacional de Arte Contemporânea – Museu do Chiado – מוזיאון שיאדו לאמנות מודרנית. כניסה חינם בימי ראשון לכולם.

תצפיות ופארקים

בליסבון יש שפע של תצפיות ופארקים שאפשר לשלב בטיול שלכם, בין אם בא לכם לשבת לדרינק שקיעה בתצפית או לעשות פיקניק נחמד בפארק.

Miradouro de São Pedro de Alcântara – תצפית מהממת עם נוף פנורמי על ליסבון ונהר הטז׳ו, והיחידה בליסבון שפונה לכיוון מזרח. היא ממוקמת באזור יחסית מרכזי ונוח להגיע אליה מכל מקום, והיא משקיפה על אזור באישה וטירת סאו ז’ורז’. בתצפית ישנו קיוסק בו ניתן לקנות שתייה ונשנוש ולשבת להנות מהנוף. 

Miradouro da Senhora do Monte התצפית נמצאת בשכונת גרסה Graça, שהיא השכונה הכי גבוהה בליסבון! כמצופה, התצפית משם לא פחות ממדהימה ורואים ממנה את כל העיר. בסופי שבוע יש שם גם מוזיקה חיה מה שהופך ישיבה בתצפית עם דרינק לחוויה מדהימה. 

שמעתם על הסיור החינמי שלנו? לחצו לכל הפרטים >>

תוכלו לקרוא על תצפיות נוספות בליסבון בכתבה הזו.

פארק מונסנטו (Monsanto) ריאה ירוקה ממש בתוך ליסבון! בפארק תוכלו למצוא מסלולי הליכה יומיים, מדשאות בהן ניתן לשבת ולהירגע, צמחייה ותצפית פנורמית על ליסבון וסינטרה (Panorâmico de Monsanto). אם מתחשק לכם קצת טבע בלי להתרחק יותר מידי מהעיר, מונסנטו יכול לסגור לכם פינה 🙂

גני אשטרלה (Jardim de Estrela) בועה קטנה וירוקה ממש במרכז העיר ליסבון. הפארק לא גדול במיוחד אבל יש בן המון מדשאות ופינות לשבת ולנוח או לעשות פיקניק. בפארק תמצאו גם המון קיוסקים ובתי קפה לקנות בהם אוכל ושתייה.

תוכלו לקרוא כאן על פארקים נוספים בעיר.

כנסיות ומבנים

כמו בבירות אירופיאות אחרות, גם ליסבון מלאה במבנים קלאסיים ויפהפיים בני מאות שנים. סיבוב בכנסיות ברחבי ליסבון יתן לכם הצצה להיסטוריה העשירה והמפוארת של פורטוגל.

קתדרלת ליסבון – או בשמה הרשמי, de Lisboa. הכנסייה הראשונה שנבנתה בליסבון בתחילת המאה ה-12, ובין המרשימות שבעיר. 

בזיליקת אשטרלה (Basilica of Estrela) – הכנסייה ממוקמת בשכונה אשטרלה (Estrela) ונמצאת ממש מול הפארק. מבנה עצום ומרהיב עם עיצוב מפואר ועשיר.

כנסיית סאו ויסנט (Igreja São Vicente de Fora) – מנזר וכנסייה הנמצאים בשכונה גראסה בעיר. מעבר למבנה היפייפה תוכלו למצוא בפנים מיצג של אריחים המספרים את ההיסטוריה של המנזר ועוד פריטי אומנות פורטוגלים.

תוכלו לקרוא על כנסיות נוספות שניתן לבקר בהן בעיר ממש כאן

פורטו

נעבור לעיר השנייה שאי אפשר לדלג עליה בטיול שלכם בפורטוגל – פורטו. זו העיר השנייה הכי גדולה ומרכזית במדינה והיא ממוקמת במרחק של כ-3 שעות נסיעה צפונה מליסבון (כ-300 ק”מ).

להכיר את פורטו דרך הרגליים

פורטו היא עיר יפהפייה ומיוחדת, ולשמחתכם גם די קטנה. הדרך הכי טובה לראות ולחוות את העיר היא פשוט ללכת לאיבוד ברחובות שלה ולהנות מהנופים והאדריכלות המיוחדת.

סיור רגלי בפורטו

כמו בליסבון, גם בפורטו אנחנו מציעים סיור רגלי בעברית 🙂 בסיור שלנו תלמדו את כל מה שחשוב לדעת על פורטו ותגיעו למקומות קסומים וסודיים שרק המקומיים מכירים, וגם כאן – התשלום הוא על פי שביעות רצון, כלומר, אתם מחליטים בסיור הסיור כמה לשלם 😉 

 תוכלו לקרוא עוד על הסיור שלנו ולהירשם ממש כאן.

טיול בטיילת של גאיה (Vila Nova de Gaia) – פורטו שוכנת למרגלות נהר הדורו המפורסם, ומהתצפיות שלה תוכלו לראות עיר אחרת – Vila Nova de Gaia. אם תעברו את אחד הגשרים תמצאו את הטיילת של גאיה שמלאה מסעדות, בתי קפה, שוק אוכל קטן והמון מרתפי יין פורט.

שכונת ריביירה (Ribeira) אחת השכונות העתיקות ביותר בפורטו הנמצאת על שפת נהר הדורו. הסמטאות הצרות והבניינים הצבעוניים הופכים את השכונה לציורית וחווייתית.

פארקים ותצפיות

גני הקריסטל (Jardins do Palácio de Cristal) גני ארמון הקריסטל בפורטו הם אטרקציה שאסור לכם לפספס. גנים ירוקים ויפהפיים שאפשר לעשות בהם פיקניק ביום יפה, או פשוט לטייל ולהתרשם מהתצפיות על הנהר.

הפארק העירוני (Parque da Cidade) פארק דה סידד הוא הפארק הגדול ביותר בעיר, והוא ממוקם בסמוך לחופי האוקיינוס במערב העיר. מדובר בפארק ענק ומרשים, הכולל צמחייה רבה, כרי דשא, שבילי הליכה ואופניים, עופות, אגמים ואינסוף מרחבים ירוקים.

תוכלו לקרוא על פארקים נוספים בעיר כאן

Jardim do Morro ניתן לחצות את גשר דום לואיש הראשון לצד השני של הנהר ולהגיע ל- Jardim do Morro, פארק מפורסם בוילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia) העיר השוכנת ממול לפורטו. הפארק ידוע כאחת מנקודות התצפית הכי יפות בעיר לראות שקיעה.

רוצים ליהנות מהנחות בסיורים? בואו לקרוא על החבילות שלנו >>

וירטודש (Virtudes) – תצפית מהממת על העיר גאיה ועל נהר הדורו ואחד ממקומות הבילוי הפופולריים של סטודנטים בעיר. שם תוכלו לשבת לכוס בירה ולהנות מהאווירה הסטודנטיאלית.

תוכלו לקרוא על תצפיות נוספות בפורטו בכתבה הזו

מבנים וכנסיות

תחנת הרכבת סאו בנטו (São Bento) אחד המבנים המפורסמים שחובה לבקר בהם בפורטו, ואחת מתחנות הרכבת היפות בעולם! קירות התחנה מלאים באריחים פורטוגזים (אזולז׳וש) המספרים את ההיסטוריה של פורטוגל.

מוזיאון הצילום (Centro Português da Fotografia)   גם אם אתם לא חובבי צילום גדולים, אסור לכם לפספס את המוזיאון הזה. מעבר לעובדה שהכניסה אליו היא בחינם, המבנה שהיה בעבר בית כלא, הוא חלק חשוב מההיסטוריה והתרבות של פורטו.

כנסיית סאו פרנסישקו (Igreja de São Francisco) כנסייה שנחשבת לאתר מורשת של אונסק״ו ולא סתם. הכנסייה מצופת הזהב מהפנטת ביופייה ומאופניית בסגנון בארוק פורטוגלי עם עיטורים מיוחדים.

תוכלו לקרוא על מבנים נוספים בעיר ממש כאן

כפי שניתן לראות, ממש אין צורך להוציא המון כסף בשביל להכיר ולחוות את פורטוגל. הקסם של המדינה פתוח לכולם ויש המון מה לגלות.

טיול מהנה!


לקריאה נוספת